sobota, 21 marca 2015

weather and mood

Hello Sunshine!

Czy kiedykolwiek zastanawiałyście się jaki wpływ na nasze samopoczucie ma pogoda? 
Często ona również zależy od pory roku: wczesna jesień jest pełna kolorów, a słońce przedzierając się przez gałęzie drzew, ozdobionych przecudnymi liśćmi o tysiącu różnych barw, przyjemnie ogrzewa nasze buzie. Nawet gdy spędzamy czas w domu, to sam krajobraz sprawia, że jesteśmy pełni pozytywnej energii. 

A późna jesień? Niestety nie jest już taka barwna. Kojarzy mi się ona głównie ze spędzonymi wieczorami w łóżku z kubkiem jakiegoś ciepłego napoju i wsłuchiwaniem się w stukot kropli deszczu o parapet. Mi osobiście to nie przeszkadza. Można powiedzieć, że bardzo lubię ten czas w roku, gdy mogę się wyciszyć, przemyśleć sobie wiele spraw. W taką pogodę, gdy jesteśmy zmuszeni gdzieś się przemieścić, to wszystkiego nam się odechciewa i jesteśmy nieco bardziej przygnębieni, ale nie ma się czemu dziwić, gdy na zewnątrz panuje tzw. ciapa. 


Zimie towarzyszą piękne widoki, a gdy świeci słoneczko jest wprost bajecznie. Ha! Dobrze się mówi siedząc w cieplutkim pomieszczeniu, ale gdy musimy wyjść na zewnątrz nie jesteśmy zachwyceni. Od razu nasza energia znika, a my wyobrażamy sobie jak musimy się poświęcić, żeby się zmierzyć z nieprzyjemną dla nas temperaturą. Szybko robi się ciemno i na nic nie mamy ochoty, więc humor wcale nam nie dopisuje.

Gdy śnieg już stopniał, temperatura jest już na plusie i wszystko budzi się do życia, a my wychodzimy w lekkich okryciach wierzchnich- możemy odczuć, że nastała wiosna. Z jej przyjściem mój nastrój automatycznie staje się lepszy, staram się bardziej pozytywnie patrzeć na świat i dostrzegać we wszystkim więcej plusów. Zachody słońca są coraz później, co sprawia, że dzień staje się dłuższy. A gdy budzimy się rano, promienie słońca wpadające przez okno do pokoju sprawiają, że mamy więcej chęci do życia.  




O lecie już chyba nie muszę wspominać. Dni są długie, ciepłe, słoneczne, a gdy spędzamy je w świetnym towarzystwie jest wprost genialnie. Chociaż gdybyśmy mieli gorsze dni, to pogoda sprawia, że jednak mamy więcej siły, aby uratować dzień i się podnieść z psychicznego dołka. 

A na Was jak bardzo wpływa pogoda? Czy też zauważyliście jej wpływ na nasze samopoczucie?


Teresa.

11 komentarzy:

  1. Uważam, że nasz humor bardzo zależy od pogody :)
    Ja mam tak, że w deszczowe dni zawsze boli mnie głowa i wg nic mi się nie chce robić.
    W takie słonecznie tryskam energią :)
    Ładne zdjęcia :D

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  2. Zauważyłam, że ludzie są bardziej pobudzeni i aktywni :D
    Śliczne zdjęcia :*

    Pozdrawiam cieplutko ✿
    ♥Mój blog-kliik♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mnie pogoda ma aż za duży wpływ :D
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  4. Zauważyłam, że teraz ludIe są bardziej pobudzeni do życia niż np. Jesienią ;)
    Uwielbiam lato !
    http://thisismydream-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy jest slonecznie to od razu chce mi sie dzialac xx
    klaudiaandmylife.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej! Wpadłam tu dosłownie na momencik, aby poinformować Cię, że organizuje konkurs/promowanie u mnie na blogu. Jeśli masz ochotę wziąć w nim udział, to zapraszam:
    dariaa-blog.blogspot.com/2015/03/hey-there.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście pogoda wpływa na nasze samopoczucie a bynajmniej na moje:)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uou ale już wiosna!!! Masz śliczne włoski ;)
    zapraszam faszynerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym najchętniej z zimy od razu przeskoczyła na lato. :D Byłoby idealnie!

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. ślicznie wyglądasz :) ciekawy post, pozdrawiam

    pocomiwiecejx3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Macie bardzo ładny design bloga :)
    Obserwuje :)
    Pozdrawiam, Pola
    polcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękujmy za każdy komentarz. Są one powodem do radości
i motywacja do dalszej pracy :) Wywołują automatycznie na naszej twarzy uśmiech.
Alia and Tesa